Iniciant
la reflexió a partir de l’autoavaluació opino que he realitzat una molt bona
feina ja que m’he organitzat de manera correcta per tal de poder entregar tots
els petits apartats (en el que es dividia el treball) en el temps indicat,
duent a terme una acció planificada de manera acurada, permetent aquest fet, tenir dies suficients per tal de revisar i
redactar d’una manera eficient tot el projecte. Per altra costat, els alumnes
han respost al seu problema tot cercant solucions argumentades dirigides per
les preguntes que jo mateixa anava fent, motiu pel qual penso que he fet un bon
treball de reflexió a través dels problemes que ells van exposar, adaptant-me
en tot moment als discents concrets i a les seves expectatives. També cal
valorar la meva feina com a psicopedagoga, on he planejat tots els petits
passos que calia fer per tal d’arribar l’objectiu conjunt, coordinant-me amb la
mestra d’informàtica i amb la tutora de l’altre primer. Ha estat una tasca conjunta
que ha gaudit de la revisió permanent per tal de poder realitzar un treball
consensuat, el qual anava variant segons la trajectòria d’aquest i les
preguntes que anaven realitzant els discents sobre els seus interessos i les
seves motivacions varies.
Cal
indicar, per altra costat, que he seguit la pauta que ens ha proporcionat la
consultora per tal de poder anar guiant el projecte de manera correcta. Entre
altres exemples, he creat el meu mapa conceptual on es mostra l’activitat
principal en relació a les possibilitats de les TIC i l’aprenentatge
significatiu a partir del programa Cmaptools, he tornat a practicar la
realització d’un índex automàtic per tal de fer la lectura del document molt
més simplificada i fàcil, he citat les fonts documentals per mitjà
d’hipervincles per poder accedir a les webs de manera directa, i també, he
utilitzat en la meva redacció conceptes claus de la PAC2 tals com la relació
amb el mòdul de Jonassen, l’aprenentatge a partir dels problemes i
l’argumentació.
Vull
indicar, que tal i com es pot observar a l’apartat d’avaluació tecnològica he
desenvolupat el procés pas per pas proporcionant mostres documentals dels diferents exercicis que han dut a terme els alumnes, he remarcat la
temporització que hem seguit tant per la creació del projecte com per a la
realització d’aquest i les activitats proposades, he mencionat els recursos
emprats donant importància principal a l’ordinador i a la càmera fotogràfica
que ha permès deixar petjada de tot allò realitzat i fins i tot, he reflexionat
i he extret conclusions per tal de millorar en una futura pràctica
psicopedagògica.
Finalment,
en relació a l’autoavaluació del meu treball, vull citar que estic orgullosa de
la meva feina pel fet d’haver pogut observar com els meus alumnes han après a
partir d’un problema significatiu per a ells i per a les seves vides, un
aprenentatge aconseguit que és del tot funcional i pràctic per poder tenir
sempre present.
No hay comentarios:
Publicar un comentario