Vull fer-vos partíceps de les conclusions que he extret de la feina realitzada, per tal que per mitjà del mapa conceptual adjuntat dies anteriors, la fitxa de disseny bàsic presentada i aquests dos punts que ara redactaré, us pogueu fer una idea d'aquest informe creat.
A
partir d’un problema significatiu per als alumnes tal com és l’escriptura de la
carta als Reis Mags d’orient, i basant-me en la motivació i les inquietuds que
el redactat d’aquesta generava, he aconseguit de manera satisfactòria resoldre
el problema d’inici i, per altra banda, els alumnes han gaudit d’un aprenentatge
significatiu; per tant, el meu principal objectiu s’ha complit, ja que per
mitjà de la situació organitzada d’ensenyament-aprenentatge mediada per les TIC,
han pogut escriure redaccions coherents, estructurades i llegibles.
Per
altra costat, he creat un mapa conceptual on es mostra on se situa l’activitat
realitzada (principalment la de la carta als reis) en relació a les
possibilitats de les TIC i l’aprenentatge significatiu. He decidit penjar-ho al
meu bloc perquè allà he pogut fer una petita reflexió del perquè dels colors
diferents presentats en els conceptes.
Voldria
indicar també, que en la
nostra societat cada dia trobem més ordinadors i màquines a les diferents
activitats productives, de creació i lleure. Per altra banda cada cop més
s’estan expandint les xarxes de comunicació a tots els àmbits de la vida
ciutadana. Aquests dos aspectes constitueixen la mutació de la nostra societat
cap a la societat de la informació. Aquests canvis afecten la manera de
treballar de la majoria de la població i simultàniament, la manera com ens
relacionem entre nosaltres, la manera com aprenem i què aprenem, la manera com
accedim a la cultura i a quina cultura accedim.
Per tant, en la
societat actual, també anomenada societat de la informació i de la comunicació,
la formació en les noves tecnologies és un eix vertebrador. En l’àmbit de
l’educació cal ensenyar a utilitzar aquestes màquines i proporcionar una
actitud crítica per saber-ne fer un bon ús.
Pel que fa a
l’educació trobem una gran influencia de les noves tecnologies per a tot tipus
d’aplicacions educatives, les TIC són mitjans, és a dir, eines i materials de
construcció que faciliten l’aprenentatge, el desenvolupament d’habilitats i
diferents maneres d’aprendre, tenint en compte els diferents estils i ritmes
dels alumnes. Amb aquest projecte, he volgut introduir als alumnes en aquest
món. Són petits, a penes tots tenen sis anyets, però és una manera engrescadora
de solucionar problemes per mitjà de les noves oportunitats que ens ofereix
aquesta societat.
Finalment destacar, que el paper del mestre ha sigut en tot moment de guia
durant la realització de les activitats, de suport de l’aprenentatge i treball
de l’alumnat. El mestre ha resolt dubtes, ha orientat el procés d’ensenyament,
però ha sigut l’alumnat el que ha construït el seu aprenentatge sobre la
matèria, tot partint de la motivació inicial que l’ha engrescat a voler trobar
la solució al problema que s’havia creuat en les seves vides, aconseguint
d’aquesta manera, un aprenentatge significatiu i funcional.
No hay comentarios:
Publicar un comentario