viernes, 4 de enero de 2013

Conclusions de l'informe.

Ja tinc enllestida la PAC 3 sobre el meu projecte, crec que ha estat una experiència magnífica de la qual he après molt i em sento orgullosa pel meu treball.
Vull fer-vos partíceps de les conclusions que he extret de la feina realitzada, per tal que per mitjà del mapa conceptual adjuntat dies anteriors, la fitxa de disseny bàsic presentada i aquests dos punts que ara redactaré, us pogueu fer una idea d'aquest informe creat.


A partir d’un problema significatiu per als alumnes tal com és l’escriptura de la carta als Reis Mags d’orient, i basant-me en la motivació i les inquietuds que el redactat d’aquesta generava, he aconseguit de manera satisfactòria resoldre el problema d’inici i, per altra banda, els alumnes han gaudit d’un aprenentatge significatiu; per tant, el meu principal objectiu s’ha complit, ja que per mitjà de la situació organitzada d’ensenyament-aprenentatge mediada per les TIC, han pogut escriure redaccions coherents, estructurades i llegibles.

En l’apartat “procés” he explicat les activitats dutes a terme, però d’igual manera, proposo que en feu un cop d’ull des dels links de les webs, ja que és interessant observar la feina feta pels alumnes i com aquesta estava mediada. D’igual forma, he deixat constància d’una mostra documental tant del procés com dels resultats obtinguts.

Per altra costat, he creat un mapa conceptual on es mostra on se situa l’activitat realitzada (principalment la de la carta als reis) en relació a les possibilitats de les TIC i l’aprenentatge significatiu. He decidit penjar-ho al meu bloc perquè allà he pogut fer una petita reflexió del perquè dels colors diferents presentats en els conceptes.

Voldria indicar també, que en la nostra societat cada dia trobem més ordinadors i màquines a les diferents activitats productives, de creació i lleure. Per altra banda cada cop més s’estan expandint les xarxes de comunicació a tots els àmbits de la vida ciutadana. Aquests dos aspectes constitueixen la mutació de la nostra societat cap a la societat de la informació. Aquests canvis afecten la manera de treballar de la majoria de la població i simultàniament, la manera com ens relacionem entre nosaltres, la manera com aprenem i què aprenem, la manera com accedim a la cultura i a quina cultura accedim.

Per tant, en la societat actual, també anomenada societat de la informació i de la comunicació, la formació en les noves tecnologies és un eix vertebrador. En l’àmbit de l’educació cal ensenyar a utilitzar aquestes màquines i proporcionar una actitud crítica per saber-ne fer un bon ús.

Pel que fa a l’educació trobem una gran influencia de les noves tecnologies per a tot tipus d’aplicacions educatives, les TIC són mitjans, és a dir, eines i materials de construcció que faciliten l’aprenentatge, el desenvolupament d’habilitats i diferents maneres d’aprendre, tenint en compte els diferents estils i ritmes dels alumnes. Amb aquest projecte, he volgut introduir als alumnes en aquest món. Són petits, a penes tots tenen sis anyets, però és una manera engrescadora de solucionar problemes per mitjà de les noves oportunitats que ens ofereix aquesta societat.

Finalment destacar, que el paper del mestre ha sigut en tot moment de guia durant la realització de les activitats, de suport de l’aprenentatge i treball de l’alumnat. El mestre ha resolt dubtes, ha orientat el procés d’ensenyament, però ha sigut l’alumnat el que ha construït el seu aprenentatge sobre la matèria, tot partint de la motivació inicial que l’ha engrescat a voler trobar la solució al problema que s’havia creuat en les seves vides, aconseguint d’aquesta manera, un aprenentatge significatiu i funcional.

No hay comentarios:

Publicar un comentario