viernes, 4 de enero de 2013

Reflexions sobre l'AC


La primera activitat que se’ns va proposar al iniciar Noves Tecnologies, va consistir en recollir informació en una avaluació de coneixements previs tot donant resposta a una sèrie de preguntes sense poder documentar-nos; simplement per mitjà del que ja coneixíem per nosaltres mateixos. Ara, al comparar les respostes donades (es poden observar a l'inici d'aquest mateix blog) amb el coneixement del qual gaudeixo un cop finalitzada l’avaluació continuada d’aquesta matèria, puc afirmar que he desenvolupat un aprenentatge del tot significatiu que em servirà per als propers anys de la meva vida i d’igual manera, dels quals m’aprofitaré en la meva feina com a psicopedagoga.

M’ha sobtat la importància que tenen els mapes conceptuals per tal de deixar marca de la situació dels diferents conceptes mentals que tenim i les relacions entre tots aquests. Hem fet diferents mapes en tot el seguiment de l’assignatura i crec que ha estat un recurs molt valorable per tal que l’aprenentatge sigui significatiu, coherent i ordenat, ja que la vinculació de tot allò que coneixem forma una xarxa que ens permet observar les nostres mancances i al mateix temps, ser conscients de tot allò que coneixem. Per exemple, a partir de la primera pregunta de l’avaluació inicial “¿Creus que el progrés en el coneixement tecnològic i científic determina i garanteix el progrés econòmic i social?” vam poder donar resposta en activitats tals com la relació entre tecnologia, ciència, societat i educació plantejada per mitjà d’un mini-mapa conceptual fet a llapis que posteriorment vam ampliar i finalment, per mitjà d’aquest projecte, he pogut reflexionar i afirmar que tots quatre conceptes es troben en estreta relació i on un, determina a l’altre.

També, i ja per acabar, indicar que m’ha servit de gran ajuda anar plasmant tot allò realitzat en el meu bloc, ja que és una manera de tenir el seguiment de l’avaluació continuada en un mateix document, on es pot observar el canvi conceptual realitzat gràcies a la consecució de les diverses activitats realitzades. És un recurs que seguiré utilitzant ja que és una manera de fer un recull d’aprenentatges de diversa índole, recuperables en qualsevol moment de la vida gràcies a la seva funcionalitat. D’igual manera, la comunicació entre companys, les diverses aportacions realitzades i la solució de dubtes per mitjà del fòrum m’han permès aprendre dels altres, ampliar el meu món conceptual.

La realització d’aquesta assignatura ha sigut una experiència molt gratificant per a mi, ja que m’ha permès adquirir nous coneixements, participar en el món tecnològic i en els avantatges que permeten les noves tecnologies. M’ha proporcionat una obertura a la innovació i el tractament d’aquestes en el món educatiu, enfocant l’aprenentatge a una adquisició significativa que ha transformat idees, conceptes i maneres de treballar en vinculació amb les TE, construint d’aquesta manera un nou model mental, permetent el canvi conceptual propi.

No hay comentarios:

Publicar un comentario