FITXA BÀSICA DE DISSENY-
Maria López López
|
|
Títol
|
Com entendran la carta els
Reis Mags d’Orient si no s’entén tot el que escrivim?
|
Descripció dels Agents
|
Aprenents: alumnes de 1rB d'una escola de Sant Joan.
Mediadora: mestra d’informàtica de l’escola
i mestra tutora de 1rB.
Tecnologia mediadora: Ordinadors amb sistema
operatiu Windows (connexió a Internet).
|
Descripció del problema
|
-Problema en termes
tecnològics: Als discents de primer els hi costa redactar documents coherents,
fet pel qual, la carta als reis no serà un text del tot estructurat,
cohesionat ni entenedor en la seva totalitat.
S’apropen els nadals i la
il·lusió creix entre els alumnes més petits del centre. Aquests amb un nivell
molt bàsic de lectoescriptura plantegen la situació de com els reis podran
entendre les seves demandes, si les seves redaccions molts cops són
il·legibles. Sota aquesta perspectiva es pensen solucions al problema per tal
que els nostres estimadíssims Reis Mags puguin rebre les seves peticions i
regalar, un any més, somriures i alegries.
Partint d’aquest fet, la
mestra planteja que els alumnes pensin en solucions al problema, però no
solucions qualsevols sinó, argumentades, ja que tal i com es diu al material
web “si no es pot argumentar per què s'ha fet una cosa, probablement és
perquè no es tenia una bona raó per a fer-la”. Finalment, després de molt
reflexionar i sorgir alternatives d’escriptura tals com la redacció per part
dels pares o de germans, o marcar simplement en els fulls de les joguines
allò que volen, un dels discents proposa utilitzar les noves tecnologies per
tal d’apropar-se a una escriptura més llegible (ja que els pares podrien
corregir les cartes a l’ordinador sense que els reis poguessin notar els
canvis realitzats).D’aquesta forma, el dies abans de l’esperada cavalcada, els
nens podran oferir els seus desitjos al carter reial i de la mateixa manera, seran
entesos per ses Majestats. Però sorgeix un nou problema, certs alumnes no
gaudeixen d’ordinador a casa i per tant, entre tots, es decideix fer la feina
des de l’escola.
Partint d’aquesta base, la
mestra-tutora els va plantejar de basant-se en les seves motivacions i per
tal de resoldre el problema, podrien parlar amb la professora Felissa (mestra
d’informàtica) per poder fer la màgica carta des dels ordinadors del centre. Els
alumnes molt motivats i amb grans il·lusions en els seus rostres van dir de
fer diferents activitats de nadal a partir de l’ordinador ja que tal i com
alguns van argumentar, la informàtica era la seva assignatura preferida.
Cal indicar, també, que es
tracta d’un cas real i proper al nen, sorgit de les seves necessitats i
plantejat gràcies a la motivació que produeix tractar aquest tema des de
l’escola. Un aprenentatge que ben segur, es transforma en significatiu i
funcional.
-Tipologia de
problema segons Jonassen:
Partint del fet que un
problema és quelcom que es desconeix (l’escriptura correcta i coherent) i
sabent que hi ha algú que creu que val la pena descobrir (alumnes de 1rB) tot
tenint un valor social, cultural i intel·lectual per a ells (festivitat
reconeguda arreu del món) cal plantejar-se la resolució d’aquest.
El problema de l’escriptura
de la carta als reis segons la seva estructuració es tracta d’un problema mal
estructurat ja que al trobar-se en les activitats diàries la seva solució no
és predictible ni convergent (solucions alternatives) i per altra banda, tal
com em vist en la proposta, cal que els estudiants expressin la seva opinió
personal i les seves creences sobre el problema.
Ens trobem enfront un fet complex ja que no tots els infants de
la classe gaudeixen d’un ordinador a casa i per altra banda, tenen un domini
divergent de coneixements i pràctica sobre les noves tecnologies. També cal
dir que el nombre de temes, funcions i variables que actuen en el problema
són diverses i d’igual manera, les interaccions i la predictibilitat del
comportament d’aquests ítems.
En relació a l’especificitat
de camp podem dir que les habilitats per a resoldre problemes estan situades,
integrades i depenen del context o domini, és el cas dels alumnes de 1r que
per trobar-se en una fase d’inici a la lectoescriptura, per mitjà del codi
escrit en paper troben moltes dificultats, però l’ordinador és una eina que
pot tractar aquest fet des de diversos nivells, existint programes que
permeten escriure la carta de manera automàtica tot clicant els discents a
dibuixos representatius d’allò que s’escriurà. D’igual manera el context
escolar és propici per ensenyar aquest tipus d’aprenentatge i és lògic que
sigui el lloc on s’emmarquin aquest tipus de problemes. Per tant, és un
problema situat sent el context de vital importància a l’hora de definir el
problema.
Es tracta d’un problema que
en un inici requereix la presa de decisions, ja que necessita comparar
i contrastar els avantatges i inconvenients de les solucions alternatives que
havien pensat els discents per tal de crear la carta. Partint del fet que les
decisions es justifiquen per la importància que es concedeix a cadascun
d’aquests factors, finalment es va decidir realitzar-la en ordinador.
Per altra banda, també és un
problema que usa regles ja que trobem múltiples vies de solució i
múltiples regles que dirigeixen el procés de solució (tal com escriure la
carta en Word, corregir-la amb un corrector on-line o bé, fer-la per mitjà
del clic a dibuixos representatius i d’aquesta manera de forma automàtica es
vagi creant l’escrit). Ens trobem enfront un objectiu clar (aconseguir una
carta amb coherència i estructuració per tal que els Reis Mags d’Orient
l’entenguin) però no restringit a un procediment o mètode. Per altra banda,
cal seguir unes regles (en el nostre cas, anar llegint les preguntes que es
proposen i clicar la icona segons la resposta més personalitzada) per arribar
a la solució, seguint d’aquesta manera una estructura concreta.
|
Plantejament del problema
|
El problema apareix en la
vida d’aquests alumnes al donar la mestra un petit text corregit que havien
creat els mateixos discents i explicar que haurien d’intentar millorar, ja
que no s’entenien moltes de les paraules escrites (i que per altra banda, ja
s’havien treballat amb anterioritat dins l’aula). Posteriorment, la docent
fent punt i apart a aquest fet, va introduir el tema de la festivitat
nadalenca, com la prepararien a l’escola i quines activitats es realitzarien
(ja que s’havia de començar a parlar, per posar-se en marxa). En aquell
moment, al produir-se un debat a classe sobre el nadal, un dels nens va comentar que a ell
li faria la carta de reis la seva mare perquè ell no sabia escriure bé i els
reis no l’entendrien. Partint d’aquest fet, la mestra va intentar fer veure a
l’alumne que això no hauria de ser així i que hauria de ser ell mateix qui
redactés els seus desitjos. Es va crear un debat, i tots van començar a
opinar sobre el tema, exterioritzant alguns d’ells la por que ses Majestats
no poguessin entendre el que posaven i per tant, quedar-se sense regals. Creada la situació, la docent de l’aula va
donar pas a la improvisació per dialogar amb tots ells i proposar cercar alternatives
per tal que ells mateixos fossin els que escrivissin la carta, i que de la
mateixa manera, fos entesa. Van sorgir diferents opinions i maneres de fer-la
(corregida per la mestra, feta pels germans...) totes elles argumentades,
fins que en Joel (alumne) va comentar de fer-la en ordinador i així es podria
corregir i no es veuria que havien tingut ajuda.
Els nens a l’escoltar la
idea es van mostrar motivats i amb ganes d’iniciar-la. Partint d’aquesta
important base, i veient el furor que havia causat el plantejament, la docent
va utilitzar aquesta magnífica idea per proposar realitzar diverses
activitats nadalenques en cooperació amb la mestra d’informàtica per tal de
gaudir de nous recursos, aprendre a utilitzar l’ordinador i cercar solucions
a problemes dels discents. Per altra banda, van sorgir preguntes per part
dels més petits: Com podrem escriure una carta tan llarga? No sabem amb quin
programa s’ha de fer? Com la podrem imprimir?
Se’ls va tranquil·litzar
dient que ho faríem pas per pas, de manera conjunta i que gaudíem del temps
suficient per poder fer moltes activitats amb l’ajuda de l’ordinador.
|
Context de l’activitat
|
Les activitats es realitzaran en el
context de l’aula d’informàtica del centre, la qual consta de 28 ordinadors
amb sistema operatiu Windows, connexió a Internet i recursos addicionals tals
com la impressora, escàner, cascos i amplificadors de so. Per altra banda,
l’aula té una la pissarra digital connectada a l’ordinador de la mestra per
poder mostrar de manera general els passos a seguir per tots els alumnes, en
la realització dels diferents exercicis.
|
Característiques dels aprenents
|
Grup de 28 alumnes de primer de primària
(classe B) de l’escola format per 15 nens i 13 nenes.
Tots els alumnes es coneixen d’anys
anteriors i la majoria viuen al mateix poble de Sant Joan Despí motiu pel
qual tenen relació dintre i fora de l’escola. És un grup bastant unit
(cohesionat) i amb esperit de solidaritat i ajuda. Es poden observar vincles
clars d’amistat i companyerisme en el grup en general, tot i que com és
normal, també trobem subdivisions grupals més petites amb persones que entre
elles són més afins. Com a grup, aquesta classe és
bastant viva i moguda, i en general tenen força iniciativa en les activitats.
A nivell d’aprenentatges hi ha ritmes diferents i el procés d’aprenentatge
més lent d’algun dels alumnes marca divergències a l’hora de treballar certs
aspectes. Tot i així, la majoria tenen un nivell estandaritzat per l’edat que
permet realitzar les classes sense
problemes greus de comprensió de conceptes.
A
nivell comunicatiu, són molt expressius i els hi agrada participar i donar la
seva opinió sobre tots els aspectes treballats a l’aula. D’igual manera, són
actius en l’explicació de les seves experiències personals viscudes, tot
donant interessants exemples sobre temes tractats dins l’aula. La majoria
d’ells són castellanoparlants, existint molt poca immigració dins del centre
(en concret dins de la classe de 1rB no hi ha cap discent no nascut a
Catalunya).
|
Competències especifiques
|
Competències:
Per competència entenem la capacitat de posar en pràctica de forma
integrada aquells coneixements adquirits, aptituds i trets de personalitat
que permeten resoldre situacions diverses. El concepte de competència va més
enllà del “saber” i el “saber fer” ja que inclou el “saber ser” i el “saber
estar ”. Tenen gran importància educativa pel fet de crear aprenentatges
transversals i posar en relació tot tipus de continguts amb l’habilitat de
poder ser utilitzats en diversos contextos.
Competències bàsiques generals d’etapa:
Es pot observar, per tant, que les competències remarcades en negreta es
treballen de manera directa en la resolució del problema principal tractat.
Objectius generals de
l’etapa d’Educació Primària
. Tenir consciència del
valor del treball individual i col·lectiu i desenvolupar hàbits d’esforç i
treball en l’estudi, així com actituds de confiança, amb iniciativa personal,
autodisciplina, sentit crític, responsabilitat, curiositat, interès i
creativitat en l’aprenentatge.
. Utilitzar diferents
representacions i expressions artístiques i iniciar-se en la construcció de
propostes visuals.
. Iniciar-se en la
utilització per a l’aprenentatge de les tecnologies de la informació i la
comunicació, seleccionar i valorar la informació rebuda o aconseguida per
mitjà de les tecnologies de la informació i de la comunicació.
. Aplicar, en contextos
diversos, els diferents coneixements adquirits i els recursos propis, a fi de
resoldre de manera creativa problemes, situacions personals i necessitats de
la vida quotidiana.
Objectius específics llengua
catalana/castellana
.Manifestar una actitud
receptiva, interessada i de confiança en la pròpia capacitat d'aprenentatge i
d'ús de les llengües.
.Produir textos de diferent
tipologia i amb diferents suports, relacionats amb el context social i
cultural, amb adequació, coherència, cohesió i correcció lingüística,
adequada a l'edat.
.Utilitzar llengües
eficaçment en l'activitat escolar, tant per buscar, recollir i processar
informació, com per escriure textos vinculats a les diferents àrees del
currículum.
.Comprendre textos escrits
que es donen en l'àmbit escolar i en el context social i cultural proper.
.Desenvolupar la competència
comunicativa oral i escrita en totes les llengües de l'escola per
comunicar-se amb els altres, per aprendre, per expressar les opinions i
concepcions personals, apropiar-se i transmetre les riqueses culturals i
satisfer les necessitats individuals i socials.
è Tots aquests objectius es
treballaran amb el suport de les TIC, en concret de l’ordinador. Actualment
trobem molts programes informàtics que tenen per objectiu ajudar els
estudiants a comprendre i aprendre determinats continguts i habilitats,
aquests reben el nom de programes educatius. Aquests programes, a part de
proporcionar informació als discents, també inclouen aspectes que desperten
el interès de l’infant, els motiven, parteixen del coneixement previ i
cerquen el coneixement significatiu, els guien en el seu aprenentatge, els
proporcionen un entorn de treball ric en estímuls, i els permeten aprendre
dels seus errors.
El programa utilitzat per a
la redacció de la carta és un programa tutorial i d'exercitació ja que,
dirigeix la feina dels alumnes tot pretenent que, a partir d'unes
informacions i mitjançant la realització de l’activitat, els estudiants posin
en joc determinades capacitats i aprenguin o reforcin les habilitats de lectoescriptura. En canvi, el
programa amb el qual els discents faran el portal de Betlem és un simulador
ja presenta un entorn dinàmic a través d’animacions interactives que facilita
la seva exploració i modificació.
|
Continguts
|
Conceptual:
Procedimental:
Actitudinal:
|
Previsió de la seqüència d’activitats
|
1)
Carta als Reis Mags d’Orient: http://www.terra.es/carta/carta.htm
Per mitjà del link proposat es pot
crear una carta tot responent a les preguntes plantejades fent clic a través
de dibuixos significatius o escrivint paraules fàcils i coneixedores dels
nens d’aquestes edats. Un cop creada aquesta, el mateix programa dona
l’oportunitat d’imprimir el resultat.
2)
Creació d’un portal de Betlem online: http:www.educarm.es/templates/portal/images/ficheros/alumnos/1/secciones/1/contenidos/357/pesebre.swf
Arrossegant les diverses figuretes
del Betlem sota un fons caracteritzador d’aquesta situació, es pot crear de
manera senzilla el portal on va néixer Jesús.
3)
Dibuixos per pintar: http://coloringbookfun.com/christmas/index.html
D’aquesta pàgina web es
poden extreure diversos dibuixos representatius del Nadal que cal pintar. Es
proposarà a l’alumnat copiar-los al programa Paint i des d’aquest,
calorejar-lo amb les eines corresponents. Finalment, els imprimirem per adornar
l’aula per la festivitat.
4)
Joc nadalenc: http://www.vedoque.com/juegos/juego.php?j=Navidad-2008
|
Fonamentació psicopedagògica del disseny
|
-Vinculació amb els continguts (interdisciplinarietat):
Tot i que l’argumentació i reflexió entorn de la carta als reis d’Orient es
basa en l’àrea de llengua catalana, també hi ha altres àrees que es
treballen:
Llengua
castellana: la redacció
de l’escrit per mitjà de les TIC es realitza en castellà, per altra banda, es
treballa la cerca i comprensió d’informacions escrites.
Educació
Artística: tractament
de dibuixos per mitjà del programa Paint, estructuració d’un pessebre a
través d’imatges…
Informàtica: Utilització de l’ordinador per desenvolupar els
treballs, cerques d’informació i consultes...
-Teoria constructivista (Jonassen,
Peck i Wilson,1999)
è El coneixement es construeix
è La realitat es troba a la ment
è Hi ha múltiples perspectives del món
è El coneixement es construeix a partir de
les nostres interaccions amb el medi ambient
è El coneixement es troba ancorat i
indexat en contextos rellevants
è El coneixement no es pot transmetre
è El significat es negocia de forma social
è El significat i el pensament es
distribueixen entre la cultura i la comunitat en què vivim i les eines que
utilitzen
è No tot significat es crea de la mateixa
manera
Principis didàctics:
La finalitat de l’acció educadora és
aconseguir el major grau possible d’autonomia moral, social i intel·lectual
dels alumnes. Perquè aquest objectiu es compleixi cal tenir presents una
sèrie de principis didàctics i pedagògics per tal de garantir la coherència
en el tractament educatiu tant a nivell vertical (diferents cicles i etapes)
com a nivell horitzontal (diferents àrees), sempre relacionant-se tots ells
amb una concepció constructivista de l’aprenentatge.
Un dels principis didàctics és partir del nivell de desenvolupament de
l’alumnat tot contextualitzant els conceptes nous a partir dels
coneixements previs dels discents, tenint en compte el procés d’evolució
psicològic i els coneixements anteriors tractats.
Cal assegurar la construcció d’aprenentatges significatius a partir de l’establiment de vincles
significatius entre els nous continguts a aprendre i els que ja es troben en
la estructura cognitiva del discent. Per tal que es realitzi aquest fet cal
que el subjecte estigui motivat, que allò après tingui una funcionalitat i
que els continguts rellevants estiguin ben estructurats.
Garantir la funcionalitat dels aprenentatges té la finalitat de poder
utilitzar els coneixements en situacions reals i per tal de confrontar -los
amb altres aprenentatges.
Promoure l’activitat mental de l’alumne fa que
l’alumnat sigui capaç de reflexionar sobre allò que està aprenent.
El desenvolupament de la capacitat d’aprendre a aprendre permet integrar-se eficaç i
constructivament en la societat i posteriorment participar en la seva
transformació. Són necessaris els procediments i les actituds en l’educació
per tal de crear eines de treball i assimilar els conceptes i les tècniques.
El caràcter lúdic de les activitats es refereix a les activitats que es duen a terme
en el procés d’ensenyament-aprenentatge, les quals han de ser gratificants i
estimulants perquè l’alumne construeixi els seus aprenentatges.
Impulsar les relacions entre iguals permet la confrontació entre punts de vista, la
presa de decisions de manera col·lectiva, l’organització amb un grup de
treball o la superació de problemes per mitjà del diàleg i el raonament.
Finalment, l’enfocament globalitzador es refereix a la forma
contextualitzada en que es presenta la realitat i l’orientació que rep
l’alumne en l’aprenentatge d’aspectes d’aquesta. El punt de partida de
l’estudi ha de ser la pròpia realitat a partir de la qual i per mitjà de
nuclis globalitzadors es relaciona amb altres aspectes.
Tots i cada un d’aquests principis es
troben reflectits en l’activitat principal de la realització de la carta als
reis Mags d’Orient i d’igual manera es recolzen en les diverses activitats
procedimentals que es desenvolupament tant en vinculació amb aspectes
nadalencs com en la preparació, reflexió i argumentació del problema del qual
parteix tot.
-L’aprenentatge ha de ser significatiu,
i per tant, basar-se en un paper:
-->Model
: IDEAL (Bransford i Stein,1984):
identificar problemes +definir i representar+ explorar estratègies + actuar +
mirar endarrere i valorar.
-Tractament
de les noves tecnologies: En la nostra societat cada dia trobem més ordinadors i màquines a les
diferents activitats productives, de creació i lleure. Per altra banda cada
cop més s’estan expandint les xarxes de comunicació a tots els àmbits de la
vida ciutadana. Aquests dos aspectes constitueixen la mutació de la nostra
societat cap a la societat de la informació. Aquests canvis afecten la manera
de treballar de la majoria de la població i simultàniament, la manera com ens
relacionem entre nosaltres, la manera com aprenem i què aprenem, la manera
com accedim a la cultura i a quina cultura accedim. Per tant, en la societat
actual, també anomenada societat de la informació i de la comunicació, la formació
en les noves tecnologies és un eix vertebrador. En l’àmbit de l’educació cal
ensenyar a utilitzar aquestes màquines i proporcionar una actitud crítica per
saber-ne fer un bon ús.
Pel
que fa a l’educació trobem una gran influencia de les noves tecnologies per a
tot tipus d’aplicacions educatives, les TIC són mitjans, és a dir, eines i
materials de construcció que faciliten l’aprenentatge, el desenvolupament
d’habilitats i diferents maneres d’aprendre, tenint en compte els diferents
estils i ritmes dels alumnes.
Aquest
redactat justifica la utilització de les noves tecnologies i la vinculació
que ha fet la mestra, i la psicopedagoga en la preparació del procediment amb
l’ajuda de l’ordinador com a eina educacional, ja que la tecnologia permet
impulsar un aprenentatge més significatiu en el camp de l’educació.
|
Procediments i criteris d’avaluació
|
L’acció educadora té com a propòsit
contribuir al desenvolupament integral de l’alumne i per poder realitzar-ho
són necessaris processos d’avaluació, ja que l’eficàcia depèn de la capacitat
del discent d’autocorregir-se i regular la seva actuació en funció dels
assoliments aconseguits pels alumnes.
La finalitat de l’avaluació és
identificar les necessitats educatives de cada alumne/a mitjançant
l’avaluació inicial, informar sobre els processos d’ensenyament-aprenentatge
amb l’avaluació contínua i formativa, comprovar els progressos dels discents
amb l’avaluació contínua i sumativa i orientar la tasca del professorat al
progrés dels alumnes.
El fet de ja conèixer als alumnes d’anys
anteriors és una garantia per saber de quins coneixements previs parteixen en
referència a la utilització de l’ordinador i els diversos programes que
caldrà tractar. D’igual manera, i per l’edat en que es troben, tots els
passos a seguir seran visionats i revisats per la mestra, la qual tindrà un
paper de mediadora i orientadora en la feina a realitzar, tot avaluant els
diferents processos seguits per a realitzar les activitats.
Per altra costat, també es reflexionarà
sobre si els objectius plantejats des d’un bon principi s’han complert i
d’igual manera, es preguntarà als alumnes la seva opinió sobre l’experiència
realitzada.
-Criteris d’avaluació:
• Analitzar alguns dels usos que es fan
dels recursos tecnològics.
• Relacionar l’estructura
en paper amb la desenvolupada per mitjà de l’ordinador.
• Conèixer, analitzar i
valorar els mecanismes de funcionament i de participació per mitjà de les TIC
i la importància i beneficis que aquests aporten a la societat actual.
• Utilitzar correctament
l’ordinador.
• Usar diferents eines
tals com MS Paint per dibuixar.
• Saber escriure per mitjà
del teclat.
• Argumentar, planificar i
portar a terme experiències senzilles en la resolució de problemes.
|
Previsió de temporització
|
Les activitats es realitzaran des de inicis
del mes de desembre fins a la finalització de les classes escolars (22 de
desembre). Les sessions seran de 2h setmanals (l’hora d’informàtica i l’hora
destinada al treball de recerca) durant dues setmanes aproximadament (4h en
total). Cal tenir present que la resolució del problema està vinculada amb
les motivacions dels aprenents i, per
tant, aquest període pot variar segons les aportacions d’aquests i de les
seves inquietuds (deixant pas a la improvisació).
-Atenció a la diversitat: El creixement
quantitatiu dels destinataris de l’educació comporta un augment dels factors
de diversitat en l’alumnat. La diferencia de ritmes de treball és un aspecte
a tenir present de diversitat dins l’aula. No tots els alumnes assoleixen els
coneixements de la mateixa forma ni amb el mateix temps. Cada alumne té unes
característiques diferents que porten a la realització de la feina amb major
o menor facilitat. Amb l’objectiu que tots ells puguin assolir els màxims
coneixements possibles, els alumnes que primer acaben les feines podran
ajudar als altres en la realització de les activitats.
A la classe de primer B trobem alumnes amb
necessitats educatives especials. Un noi amb trastorns de lectoescriptura i
principis de dislèxia caracteritzat per tenir una lectura i escriptura
pobres. La lectura de les paraules no és global, sinó síl·laba a síl·laba ja
que no veu la paraula a primer cop d’ull. Per altra banda també té
dificultats en la cal·ligrafia i realitza moltes faltes d’ortografia. Per
aquesta raó cal intentar adequar el procés d’ensenyament-aprenentatge a les
característiques de alumne que presenta aquesta necessitat, ja que ell es
troba suficientment capacitat per adquirir els coneixements acadèmics bàsics
de l’aprenentatge escolar.
Per millorar la autoconfiança del nen es
necessari enfocar algunes de les activitats a partir d’aspectes que ell
realitzi correctament (fet pel qual s’han projectat activitats basades en
diferents competències). Per altra costat, la mestra realitzarà el treball
conjuntament amb ell per tal de no emfatitzar els seus errors.
Aquest motiu pot provocar un canvi de
temporització per tal que el discent en qüestió pugi fer la mateixa feina que
la resta de companys de l’aula.
|
martes, 27 de noviembre de 2012
Recta final- Fitxa bàsica del disseny
Ja estem a la recta final de l'assignatura i ara ens toca fer un magnífic projecte on les tecnologies i l'aprenentatge significatiu siguin el centre del nostre entorn plantejat. Adjunto a continuació la meva fitxa bàsica del disseny on podeu observar de manera esquematitzada tots els meus plantejaments... ESPERO QUE US AGRADI!!!
Suscribirse a:
Enviar comentarios (Atom)
Gran elecció per a aquestes dates i interessant per no oblidar la nostra cultura!!! Enhorabona Maria!!!
ResponderEliminar